فیلم‌های جنبش «سینمای آزاد» در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران 

12:25 - 03 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۳۰۶
فیلم‌های جنبش «سینمای آزاد» در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران 
سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران دو برنامه آتی  خود را به بررسی جنبش «سینمای آزاد» اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان - جنبش «سینمای آزاد» حرکتی بود در مسیر ارج نهادن به «فیلم کوتاه»؛ بخشی در واکنش به سینمای تجاری وقت و بخشی در تلاش برای جستجوی سینمایی تازه است.

دراین حرکت جوانان فیلمساز در شهر‌های مختلف ایران شروع به ساختن  فیلم‌های کوتاه ۸ میلی متری با موضوعات و ساختار متفاوت کردند و بسیاری از آن‌ها بعد از پیروزی انقلاب وارد فضای حرفه‌ای سینما شدند.

با این نگاه سه فیلم کوتاه «رود زهر» به کارگردانی  کیانوش عیاری (۳۲:۰۷ دقیقه)، «قاعده بازی» به کارگردانی داریوش عیاری (۲۸:۱۰ دقیقه) و «تعزیه» به کارگردانی  طهماسب صلح‌جو (۱۵:۱۵ دقیقه) یکشنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ در سالن سینماتک به نمایش در خواهند آمد.

همچنین، بعد از نمایش فیلم‌ها آقایان کیانوش عیاری، داریوش عیاری، طهماسب صلح‌جو و هادی علی‌پناه منتقد و پژوهشگر در جلسه‌ی گفتگو حضور خواهند یافت و درباره تاریخچه سینمای آزاد، فضای فیلمسازی آن دوره و دستاورد‌های «سینمای آزاد» سخن خواهند گفت.

گفتنی است، جنبش «سینمای آزاد» ضمن پایه گذاری نخستین جشنواره‌های تخصصی فیلم کوتاه و انتشار کتاب‌ها و نشریات متعدد به فیلم کوتاه هویت بخشید و به آن به عنوان مدیومی برای جستجو و کشف سینمای بهتر، اندیشمند و حساس به جامعه خود پیشنهاد داد.

لازم به ذکر است، این برنامه با همکاری «فیلمخانه ملی ایران» برگزار می‌شود.  

بخش دوم این برنامه روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ورود برای عموم علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *